Ciało kobiety w czasie ciąży bardzo się zmienia i chyba żadna ze świeżo upieczonych mam nie jest zadowolona ze swojego wyglądu. Jedne odzyskują swoją figurę po porodzie bardzo szybko, inne wolniej, a jeszcze inne praktycznie nigdy. Uwarunkowane jest to przede wszystkim genami i wiekiem, ale także pielęgnacją, gimnastyką (lub jej brakiem) i dietą.

Ja zawsze należałam do kobiet szczupłych, filigranowych i raczej nie mogłam narzekać na swoje ciało. Przed ciążą ważyłam 47 kg (przy wzroście 156 cm), przed porodem 62,5, a obecnie (2 miesiące po porodzie) moja waga to 50 kg. Przez cały okres ciąży intensywnie pielęgnowałam moje zmieniające się ciało, zwracałam uwagę na to co jem (starałam się unikać słodyczy) i piłam dużo wody mineralnej. Nie uprawiałam jednak żadnych ćwiczeń. Pewnie dzięki stosowaniu odpowiednich preparatów nie pojawił się u mnie ani jeden rozstęp, jednak cellulit na udach niestety tak. I choć nie jest on ogromny, spędza mi to sen z powiek (szczególnie, że mamy lato!).

Poród mojej córeczki odbył się przez cesarskie cięcie, więc zaraz po nim nie mogłam intensywnie się gimnastykować. Aby jednak szybko odzyskać ciało sprzed ciąży zaczęłam szybko działać.

Po tygodniu od porodu zaczęłam nosić pas ściągający (ok. 2 godzin dziennie), codziennie rano szczotkuję ciało na sucho (więcej tutaj), używam kosmetyków ujędrniających i 15 minut dziennie ćwiczę z piłką. Swoją dietę uzupełniam suplementami dla kobiet karmiących. Efekty są widoczne gołym okiem :)

Przede wszystkim moje ciało jest gładkie i sprężyste, ja czuję się dobrze ze sobą, no i mieszczę się w jeansy sprzed ciąży! Niestety cellulitu jeszcze się nie pozbyłam, ale pracuję nad tym. Już wkrótce podzielę się z Wami opinią na temat produktu, który zaczęłam stosować.

Ciekawa jestem jak Wy pracowałyście czy pracujecie nad swoją figurą. Czy czujecie się dobrze w swojej skórze po urodzeniu dziecka? I jak zmieniło się Wasze ciało po ciąży, piszcie!

kosmetyki_pielegnacja

vitabiotics_tabletki

pilka_do_cwiczen1

pilka_do_cwiczen

powrot_po_ciazy1