Biotyna (B7) należy do witamin z grupy B, nazywana jest także witaminą H (od niemieckiego słowa Haut czyli skóra). Poprzez zawartość cząsteczek siarki chroni naszą skórę i paznokcie. Suplemanty z biotyną zalecane są szczególnie na problemy ze łamliwymi i  wypadającymi włosami, słabymi paznokciami, z łuszczącą się skórą, trądzikiem czy łojotokiem.

Odpowiednia ilość biotyny w naszym organiźmie przyczynia się także do stablilizacji poziomu glukozy, prawidłowe funkcjonowanie systemu nerwowego oraz poprawia nasze samopoczucie. Biotyna magazynowana jest w wątrobie, bierze udział w metaboliźmie białek i tłuszczów oraz syntezie kwasów tłuszczowych. O odpowiedni poziom tej witaminy powinny zadbać szczególnie kobiety w ciąży, gdyż jej niski poziom może powodować mniejszą wage płodu i pogorszenie stanu psychicznego przyszłej mamy.

O dobroczynnych właściwościach biotyny przekonałam się sama jeszcze przed ciążą, kiedy poszukiwałam preparatu wzmacniającego włosy i paznokcie. W jednym ze sklepów Holland & Barrett polecono mi wtedy tabletki Biotyny, rezultaty były bardzo zadowalające. Od dwóch tygodni znowu zaczęłam je przyjmować, by poprawić kondycję włosów i paznokci.

Przy przyjmowaniu biotyny lub suplementów z nią warto pamiętać, że bardzo istotna jest systematyczność ich przyjmowania. Efekty zobaczycie po kilku miesiącach. Wiem, że to dość długo, ale warto uzbroić się w cierpliwość.

Do najbogatszych źródeł biotyny należą: wątróbka (w tym przypadku nie jestem w stanie się przemóc), żółtko jaj, orzechy włoskie i ziemne, mąka sojowa, sardynki czy migdały. Warto wprowadzić je do swojej diety, by cieszyć się zdrowiem i urodą :) Znacie jakieś dobre suplementy z biotyną?

biotyna_wlosy

Polecam Wam także kosmetyki pielęgnacyjne do włosów z biotyną marki Organix, ich recenzję znajdziecie tutaj.

thick_full_organix